|
|
|
|
|
|
Przedstawicielstwo KREMER PIGMENTE istnieje w Polsce już 10 lat, oferując kompleksowe zaopatrzenie w materiały do konserwacji zabytków sklepom, instytucjom, firmom oraz osobom prywatnym.
Posiadamy największy w Polsce wybór pigmentów, żywic naturalnych i syntetycznych, pełną gamę materiałów pozłotniczych (w tym najwyższej jakości złoto drezdeńskie), artykuły do konserwacji mebli, pędzle i szczotki.
Materiały z naszym logo dostępne są we wszystkich renomowanych sklepach dla plastyków. Dzięki wysokiej jakości oferowanych przez nas produktów jesteśmy dobrze znani w pracowniach konserwatorskich polskich muzeów oraz placówkach kształcących przyszłych konserwatorów dzieł sztuki.
Manufaktura Dr Georga Kremera jako jedyna na świecie produkuje pigmenty wg historycznych receptur, pigmenty takie w większości mineralne - pochodzą z kamieni półszlachetnych (jak np. ultramaryna naturalna z lazulitu) oraz z innych skał ale także są pochodzenia organicznego np. sepia z mątwy. |
|
Na przełomie XIX i XX wieku pigmenty pochodzenia naturalnego zostały wyparte przez barwniki produkowane fabrycznie na drodze chemicznej syntezy. Jednak po latach zauważono znaczącą różnicę pomiędzy stosowaniem barwników naturalnych, a syntetycznych.
Pigmenty syntetyczne mają strukturę mikrokrystaliczną, w przeciwieństwie do posiadających strukturę krystaliczną pigmentów historycznych, a także pigmentów pochodzenia naturalnego wydobywanych na skalę przemysłową czyli tzw. ziemnych.
Wielkość ziarna determinuje efekt optyczny załamania światła i jego przenikania z kryształu w kryształ. Dzięki zdolności przepuszczania światła kryształy dają efekt laserunkowy, głębię koloru i wibrującą powierzchnię zmieniającą odcienie zależnie od kąta padania światła, mikrokryształy natomiast łączą się w konglomeraty i zachowują jak "grudki brudu", nie przepuszczalne dla światła, dają barwę tępą i jednolitą. |
|
|
|
Wznowienie produkcji pigmentów historycznych ma nie tylko znaczenie dla konserwatorów, którym umożliwia naśladowanie technik oryginalnych i uzupełnianie obiektów tymi samymi materiałami, przy użyciu których powstały, i których zmiany optyczne zachodzą w dobrze znany i przewidywalny sposób, podobny do tego jaki charakteryzuje proces starzenia danego obiektu np. malowidła lub fasady, służą one także artystom tworzącym dzieła nowe.
Nie tylko malarzom trudniącym się malarstwem sztalugowym lub ściennym, ale architektom i dekoratorom wnętrz. Ci ostatni mogą przywrócić do życia wibrujące w światłach i cieniach, posiadające głębię koloru, naturalne i ekologiczne, przyjazne naturze człowieka i jego emocjom powierzchnie barwne.
Najwyższa jakość oferowanych przez nas produktów zadowoli każdego wymagającego klienta. Zapraszamy do odwiedzenia naszej siedziby w Krakowie, gdzie można oglądnąć wzorce ponad 2000 oferowanych przez nas produktów dla konserwatorów, pozłotników, lutników i artystów plastyków. |
|
|
|